niedziela, 6 października 2013

Andrzej Kroczyński

 Urodzony 13.01.1978 roku w Gostyninie.
Aktor, absolwent Policealnego Studium Aktorskiego przy Teatrze im. Jaracza w Olsztynie.
Malarz z zamiłowania i pasji. Współpracował z Radiem Olsztyn i Katowice.
Od ponad dekady związany z Teatrem Nowym w Zabrzu, w którym debiutował rolą Diabła, i w którym zagrał - jak dotąd-  ponad 30 ról.
Nagrodzony wyróżnieniem aktorskim w 2011 roku na XI Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej Rzeczywistość Przedstawiona za rolę Małego Charles'a Aitken'a w Gorącym Lecie w Oklahomie Tracy Letts, 
w reżyserii Katarzyny Deszcz .
Sam o sobie pisze:  Malarstwem interesuję się od dziecka, to wtedy dostałem od dziadków książkę zawierającą obrazy aniołów, wielkich mistrzów malarskich. Zastanawiało mnie jak z kolorowej mazi 
i kawałka płótna można stworzyć coś tak pięknego. Dziadkowie byli moimi prekursorami w świecie malarstwa, rysunku i rzeźby. Pokazali mi wiele technik i możliwości. W malarstwie otwarty jestem na różnego rodzaju techniki, aby podkreślić, wyeksponować to, co dla mnie jest najistotniejsze, czyli piękno ducha i materii. Na każdym kroku życie daje mi wiele inspiracji do moich obrazów. Staram się przekładać moje emocje i uczucia na płótno. Czasami, gdy mi się to nie udaje, odkładam obraz w kąt i wracam do malowania wtedy, gdy na nowo poczuje wenę. Kiedy mam przypływ dużej inspiracji potrafię malować nieustannie z małymi przerwami na sen 
i spektakle. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisy ad personam będą usuwane