czwartek, 24 stycznia 2013

zrozumiesz kiedy zabraknie ci cienia

Ewa Pietrzak




Prognoza na jutro

zachmurzenie zmienne czasami przebłysk
może być deszcz przelotny i wiatr o sile
ciągły brak stabilizacji a ciepło pozorne

brak mi wytrwałości nawet kiedy jest wyż
w szarych oczach pozostaje porannym zamgleniem

nie jestem kotką wprawdzie też chodzę własnymi
nie położę się w poprzek chodnika
z wołaniem o miłość 



Teraźniejszość

W dłoniach zaciśnięta przeszłość
to popiół z zapachów wiosen

najgorszym czasem jest teraz
nie wiesz czy jutro obudzi się ptak

uciekasz w swoje ramiona
jedyne miejsce bez rozczarowań
w którym poczekasz na przyszłość



Epilog

bo mnie się lato poplątało z jesienią
na srebrne nitki nawlekłam
pasaże miękkich dźwięków lerki
zamiast wrzosów zasuszyłam  kwiat
znaleziony w noc czerwcową

nie mów że jestem roztargniona

to gorzkim zapachem czeremchy
zamknęłam w pamięci czas
dojrzewających kasztanów
zgubiony wraz z koszykiem
w który zbierałam listy od ciebie


  _____________________________________
publikacja za zgodą Autorki
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisy ad personam będą usuwane