czwartek, 23 kwietnia 2015

weź zdanie i zapisz je dwukrotnie


Agnieszka Jarzębowska



***
spróbuj mnie znaleźć
odszukać
w mechanizmach codzienności
w trybach
przyspieszonego czasu

gdzie każda minuta
na wagę życia

gdzie każde słońce
starsze
o jeszcze jeden
nierozsądek człowieka



***
dostałam
od Ciebie mamo
parę życiowych prawd
i rozsupływałam je
długo
i coraz bardziej rozumiałam
co znaczy
być człowiekiem
i mieć piękne życie

aż do Twojego pobytu w szpitalu
gdy okazało się
że człowiek może się składać
z imienia i nazwiska
i spisu jednostek chorobowych
i być nim
dokąd pozwolą urządzenia
oddziałów intensywnej opieki

później
można mieć ładny pogrzeb
i być migawką we wspomnieniach

a wiesz Mamo…

kwiaty na parapecie Twojego okna
kwitną jak oszalałe.



miejsce po przecinku

wszystko
jest kwestią miejsca po przecinku

pomyślałam
matematyka
nie
to filozofia
odrzekł
weź zdanie
i zapisz je dwukrotnie
stawiając przecinek
w dwu różnych miejscach

„kochać nie,
wolno zabić”

„kochać,
nie wolno zabić”

historia
wiele razy
przestawiała przecinek




do poety

rozbłyśnij  nim zgaśniesz                     
rozbłyśnij nim zaśniesz

opowiedz mi swoją historię…

o życiu co nie pieści
o życiu nie z powieści
o pędzie do przodu
doznanych zawodach
o tym, ile jesteś wart
ile było w życiu dobrych kart

powiedz o ludziach z piękną duszą
tych, co kochają i co wzruszą
i namalują piękny świat
zostaw po sobie parę słów
zostaw po sobie parę nut
parę szczęśliwych fotografii

rozbłyśnij nim zgaśniesz
rozbłyśnij nim zaśniesz

opowiedz mi swoją historię…


_____________________________
publikacja za zgodą Autorki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wpisy ad personam będą usuwane